Veel gestelde vragen over het proces van verbouwen of herinrichten van je kantooromgeving

Bureau vandervorm veel gestelde vragen

Bij ons weet je altijd waar je aan toe bent. We houden van duidelijkheid, korte lijnen en heldere afspraken. Daarom proberen we op mogelijke vraagstukken van onze klanten al te anticiperen voordat zij zich er bewust van zijn. Dit is een vaardigheid die we door de jaren heen hebben ontwikkeld; wij weten inmiddels haarfijn welke vragen er bij onze klanten spelen.

Scrol je door onze website en raak je geïnspireerd van wat je ziet? Maar je zit met allerlei vragen over het proces van het creëren van een nieuw interieur binnen jouw kantoor? Wij hebben vast een aantal veel gestelde vragen voor je op een rijtje gezet. Op die manier weet je precies wat je kunt verwachten en hoe wij te werk gaan.

Ben je eerst benieuwd naar het totale proces van verhuizen, verbouwen of herinrichten? Lees dan eerst de complete gids hier.

Bureau vandervorm- nienke en eva

 

Waarom investeren in een nieuwe kantooromgeving?

Investeren in een optimale werkomgeving is investeren in het verdere succes van je organisatie. Medewerkers zijn de belangrijkste assets en die koester je maar wat graag, toch? Daar hoort een aantrekkelijke, sfeervolle werkomgeving bij die van alle gemakken is voorzien en bijdraagt aan een productieve en inspirerende werkdag.

 

Hoeveel impact heeft de kantooromgeving op de medewerkers?

Tijdens en net na corona zijn er verschillende onderzoeken gedaan naar hybride werken. Een vraag die bij veel organisaties speelt is wat de beweegreden is voor medewerkers om thuis dan wel op kantoor te werken. Wat inmiddels duidelijk is, is dat medewerkers vooral naar kantoor komen om collega’s te ontmoeten. Om te overleggen, samen te werken aan een taak of project, te brainstormen of simpelweg voor de gezelligheid.  Deze fysieke ontmoetingen zijn ook hard nodig als je hebt over leren van elkaar, innoveren en verbinding.

Het is belangrijk als organisatie om het elkaar ontmoeten, in welke vorm dan ook, goed te faciliteren. En dat doe je door je kantoorinrichting daar op aan te passen en in te richten.

 

Wat kost jullie advies?

Op basis van de eerste kennismaking, gewenst kwaliteitsniveau en de geselecteerde locatie kunnen wij een offerte uitbrengen voor stap de eerste stap : het werkplekconcept en het ontwerp. Deze offerte is gebaseerd op de verwachtte advies- en ontwerpwerkzaamheden in de eerste fase.

(Wil je inzicht in alle stappen, lees dan de complete gids hier)

 

 Vanaf wanneer is bekend wat alles exact kost?

In de eerste stap kunnen wij een richtlijn aangeven met welke kosten je rekening moet houden. Pas nadat wij het ontwerp volledig hebben uitgewerkt en de definitieve prijsvorming met alle leveranciers en uitvoerende partijen afgerond hebben, kunnen wij een definitieve prijs afgeven. In de stappen daarvoor werken wij met transparante kostenramingen, zodat jullie wel weten welke richting de kosten op gaan.

 

Thijs bureau vandervorm

Kunnen jullie werken met een taakstellend vast budget?

Ja, dat kunnen wij. Dit moet wel een realistisch budget zijn afgestemd op de omvang en de gewenste kwaliteit.

 

Kunnen jullie het ontwerp gratis uitwerken voor ons?

Het ontwerp vormt, naast het werkplekconcept, het fundament van je verhuizing, verbouwing of herinrichting. Hoewel een ontwerp eenvoudig lijkt, vereist het veel zorgvuldige planning en onderzoek, wat tijd en kosten met zich meebrengt. Wij zijn ervan overtuigd dat deze investering zichzelf ruim terugverdient. Let op: sommige partijen bieden ontwerpen gratis of tegen lage tarieven aan, maar verrekenen deze kosten later ondoorzichtig in de uitvoeringskosten.

 

Kunnen jullie ook alleen het ontwerp maken?

Ja, dat kan ook. Wij kunnen alleen het ontwerp maken, of het werkplekconcept en ontwerp maken, of op basis van een bestaand ontwerp de uitvoering begeleiden en realiseren.  Bij voorkeur helpen wij jullie van het begin tot het einde zodat wij controle blijven houden op het eindresultaat, maar wij stemmen onze dienstverlening graag af op jullie wensen.

 

Wat werken jullie in de ontwerpfase nog uit?

Wij werken het ontwerp tot in detail uit, zodat niet alleen jij weet hoe het kantoor er uit gaat zien, maar dat alle uitvoerende partijen exact weten wat ze moeten doen. Daarom maken wij materiaaloverzichten, maatwerk-, vloerafwerking-, wandenafwerking-, plafond- en data & elektra-tekeningen, detailuitwerkingen, 3D impressies, kostenramingen, planningen en integreren wij eventueel adviezen van andere adviseurs.

 

Is het indelingsplan definitief?

Nee, het eerste plan bij het voorlopig ontwerp is niet definitief, maar geeft een goed beeld of jouw organisatie in de geselecteerde ruimte past. In de definitieve ontwerpfase gaan wij in samenwerking met jou het plan aanpassen en verfijnen totdat wij het ideale ontwerp klaar hebben.

 Interieurontwerp Bureau vandervorm

Werken jullie met vaste uitvoerende partijen?

Door onze ruime ervaring in verschillende projecten, hebben wij inmiddels een voorkeur voor een aantal uitvoerende partijen. Van hen weten wij wat de kwaliteit is en kunnen wij makkelijk schakelen. Daarnaast staan wij open om met nieuwe partijen te werken als dat de wens is. Bijvoorbeeld omdat je zelf eerder met partijen hebt gewerkt waar je tevreden over bent.

 

Hoe wordt de doorlooptijd bepaald?

Elk project is anders en elk project heeft andere tijdslijnen. De planning wordt het meest beïnvloed door besluitvormingsperioden van onze opdrachtgevers, de levertijden en de uitvoeringperiode. Gemiddeld duurt de ontwerpfase van een kantoor (van 1000 m2 tot 2000 m2) 5 tot 8 weken, de levertijden 5 tot 10 weken en de uitvoeringperiode 8 tot 12 weken.

 

Wat betekent een Turn key (of Design & Build) aanpak?

Turn key is (net als Design& Build) een veel gebruikte term bij (her)inrichting en ver- of afbouw van kantooromgevingen. De betekenis van turnkey is vrij vertaald: ‘sleutel op de deur’. Ofwel: alles is gereed om direct aan het werk te kunnen gaan. Je hoeft alleen maar de sleutel om te draaien en je bent in business. Er is één partij die alles regelt vanaf de tekentafel tot aan het opleveren van de gehele inrichting en/of afbouw van je bedrijfspand.

 

Wat doet Bureau vandervorm in zo’n Turn Key aanpak?

Wij zijn dan die ene partij die alles regelt. Wij zijn verantwoordelijk voor het gehele proces van A tot Z. Van het eerste ontwerp tot de uiteindelijke oplevering, wij zorgen ervoor dat elk detail klopt en dat het eindresultaat voldoet aan ieders verwachtingen.

 

Bureau vandervorm op de bouw LR

 

Na deze vragen toch liever persoonlijk contact? Bel of mail ons gerust, dan leggen we graag uit hoe we jouw specifieke vraagstuk kunnen aanpakken!

Volgend bericht

Een terugblik op ons buitenlandse avontuur voor The Cookware Company

Lees bericht
Meer updates

We hebben nog veel meer geweldige updates

Terug naar alle updates
Get in
Let’s shape Impact together touch